GDPR Illustration

Ta del av våra användarvillkor

Med dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) har vi uppdaterat våra användarvillkor så att det framgår vilka uppgifter vi samlar in från dig – och vad vi använder dem till. När du besöker våra webbplatser och appar samlar vi in uppgifter från dig för att förbättra din användarupplevelse. Det inkluderar även vilka annonser vi visar för dig.

Elfsborgs satsning – så ska man locka tillbaka publiken

Elfsborg vill locka tillbaka publiken till Borås Arena – och har inlett en större satsning.
Nu berättar klubbchefen Stefan Andreasson och Alexander Siniorg, ny medlemsansvarig och publikrekryterare, om hur de ska lyckas.
Borås • Publicerad 3 april 2022
Alexander Siniorg och Stefan Andreasson i Elfsborg på Borås Arena.
Alexander Siniorg och Stefan Andreasson i Elfsborg på Borås Arena.Foto: Oskar Pålsson

Före pandemin dalade Elfsborgs publiksiffror fem år i rad. Nu tar klubben krafttag för att vända på trenden och få fler boråsare att hitta till arenan.

När publik inte tilläts under pandemin uppgraderades Sjuhäradsläktarens business lounge och bar. Nästa steg är en ombyggnation av Ålgårdsläktaren.

– Tankarna rör någon restaurangidé, en riktig arenaentré, ytterligare någon kommersiell yta. Det går att berätta mer när allt är klart, säger Stefan Andreasson till BT.

Han och Alexander Siniorg säger att det är viktigt att hitta en balans i matcharrangemengen.

– Hela upplevelsen ska vara bra, utan att det blir ett jippo, säger Siniorg.

Adam ÅstrandSkicka e-post
Så här jobbar Borasdly med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.