GDPR Illustration

Ta del av våra användarvillkor

Med dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) har vi uppdaterat våra användarvillkor så att det framgår vilka uppgifter vi samlar in från dig – och vad vi använder dem till. När du besöker våra webbplatser och appar samlar vi in uppgifter från dig för att förbättra din användarupplevelse. Det inkluderar även vilka annonser vi visar för dig.

Innehåll A-Ö

          Få köpte digitala teaterbiljetter

          Borås • Publicerad 23 juni 2021
          Foto: Amelia Bordahl. Föreställningen ”Mors lilla Olle” sålde 35 digitala biljetter, men visades gratis på skolor.
          Foto: Amelia Bordahl. Föreställningen ”Mors lilla Olle” sålde 35 digitala biljetter, men visades gratis på skolor.
          Foto: Pressbild

          Borås Stadsteater satte upp två föreställningar under våren, som sändes digitalt. Föreställningarna ”Ett informellt samtal om den nuvarande situationen” och ”Mors lilla Olle” sålde totalt 330 digitala biljetter. En vanlig fysisk föreställning lockar till sig många fler än så. Men statistiken är svårtydd eftersom man inte vet hur många som tittar på varje biljett.

          – Vi kan inte veta hur många som tittar, ”Mors lilla Olle” har visats för skolklasser och de kan vara 20 stycken i varje grupp. Så det är svårt att säga om siffrorna är bra eller dåliga, säger Marie Nyman, teaterchef på Borås Stadsteater.

          Trots få biljettköp är Marie Nyman ändå nöjd.

          – Tittar vi på de konstnärliga resultaten så är jag jättenöjd. Vi har lärt oss jättemycket i den här digitala utvecklingen, säger hon.

          Läs mer på Borås Tidning.

          Anton LorentzsonSkicka e-post
          Så här jobbar borasdly med journalistik Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.