GDPR Illustration

Ta del av våra användarvillkor

Med dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) har vi uppdaterat våra användarvillkor så att det framgår vilka uppgifter vi samlar in från dig – och vad vi använder dem till. När du besöker våra webbplatser och appar samlar vi in uppgifter från dig för att förbättra din användarupplevelse. Det inkluderar även vilka annonser vi visar för dig.

Innehåll A-Ö

          Storvinst för Boråsföretaget

          Ellos group går minst sagt bra. I den tredje kvartalsrapporten för 2021 står det klart att koncernen fortsätter att öka i omsättning i samband med att fler handlar mode och inredning på nätet.
          Borås • Publicerad 23 november 2021
          Arkivbild.
          Arkivbild.
          Foto: Jan Pettersson

          Ellos group, med e-handelssajterna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom, ökar i omsättning. Från januari till och med september har nettoomsättningen ökat med 16 procent till drygt 2,5 miljarder kronor. För samma period gör gruppen ett rörelseresultat på 33,2 miljoner kronor, en förbättring jämfört med samma period 2020. Det rapporterar BT.

          I samband med delårsrapporten skriver Paul Lembrechts, vd för Ellos groups ägarbolag FNG Nordic AB, att både mode- och heminredningssegmentet fortsätter växa.

          ”Mode får en större del av plånboken medan heminredning, som drivits av att kunderna spenderat mycket tid i hemmet, får konkurrens från resor och annat som har stått tillbaka under pandemin. Vi bedömer att den strukturella effekten där fler shoppar mer online framför fysisk handel är bestående.”

          Ellos group bygger samtidigt ut sitt logistikcenter i Viared. Projektet väntas stå klart i början på nästa år.

          Black Week-erbjudande

          Vill du läsa mer lokala nyheter från Borås? Just nu kan du köpa Digital Bas i fem veckor för endast fem kronor.

          Anton LorentzsonSkicka e-post
          Så här jobbar Borasdly med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.