GDPR Illustration

Ta del av våra användarvillkor

Med dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) har vi uppdaterat våra användarvillkor så att det framgår vilka uppgifter vi samlar in från dig – och vad vi använder dem till. När du besöker våra webbplatser och appar samlar vi in uppgifter från dig för att förbättra din användarupplevelse. Det inkluderar även vilka annonser vi visar för dig.

Innehåll A-Ö

          Företaget går in på börsen under tisdagen

          På tisdagen går Bubbleroom in på börsen när vd:n Ville Kangasmuukko Nordström ringer i börsklockan i Stockholm.
          Borås • Publicerad 22 november 2021
          E-handelsföretaget Bubbleroom ska börsintroduceras på tisdagen. Ville Kangasmuukko Nordström är vd på företaget.
          E-handelsföretaget Bubbleroom ska börsintroduceras på tisdagen. Ville Kangasmuukko Nordström är vd på företaget.
          Foto: Anton Hedberg

          Från och med tisdagen 23 november kommer aktieägare kunna följa företaget Bubblerooms utveckling på Stockholmsbörsen.

          – Jag välkomnar alla nya aktieägare, vi har ju haft fem privatägare tidigare men nu har vi spridit ut ägandet. Vi är stolta och glada att så många vill vara med på den här resan, säger bolagets vd Ville Kangasmuukko Nordström till BT.

          Resan fram till ringningen i börsklockan har varit lång. Underlag måste tas fram, investerare måste knytas och organisationen måste förberedas för att en börsintroduktion ska bli av.

          Planen är att företaget ska sälja mer egendesignade kläder och expandera ut i Europa med hjälp av pengarna som trillar in i och med börsnoteringen.

          Priset för en aktie är satt till 36 kronor. Totalt släpps 4 200 000 aktier på marknaden, motsvarande 151 miljoner kronor. Investerarna Vasastaden, FE Fonder, Aktia Bank, Modelio Equity, Nordic Cross Asset Management och Jack Weil har åtagit sig att förvärva aktier till ett värde av 97 miljoner kronor.

          Anton LorentzsonSkicka e-post
          Så här jobbar Borasdly med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.