GDPR Illustration

Ta del av vår integritetspolicy

Med dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) har vi uppdaterat vår integritetspolicy så att det framgår vilka uppgifter vi samlar in från dig – och vad vi använder dem till. När du besöker våra webbplatser och appar samlar vi in uppgifter från dig för att förbättra din användarupplevelse. Det inkluderar även vilka annonser vi visar för dig.

BORÅS: Människor rusar efter reapriser – tomma hyllor i matbutiker

Allt fler skannar matbutiker efter nedsatta priser just nu. På flera matbutiker räcker inte lagret till när de mest eftertraktade varorna hamnar på kampanjhyllorna.
Borås • Publicerad fredag 11:00

Boråsaren Nina Rissanen arbetar på en matbutik och har märkt att kampanjvarorna tar slut.

– Till exempel smöret var nedsatt här om dagen och det tog slut väldigt fort. Och då var det nedsatt med 20 kronor tror jag, säger hon till P4 Sjuhärad.

På Stora Coop i Borås jobbar Tilde Björn som förklarar för P4 Sjuhärad att hon märkt av att det blir rusning efter fynden.

– Då ryker det direkt kan man säga. En bra kampanjvara finns sällan kvar i slutet av veckan. I mejeri har vi mjölk som går ut om en dag, eller sallad, och det plockas direkt. Då får man bara säga att den är slut eller erbjuda något annat kanske. Men är det slut så är det slut.

Även på Willys i Borås har man märkt av att varor tar slut. Det handlar framför allt om varor som kyckling, kaffe eller smör.

– Vi kanske var lite tagna på sängen. Vi behöver öka upp de volymerna med kanske tre-fyra gånger för att möta upp efterfrågan, säger Peder Magnusson, butikschef på Willys i Borås, till radiokanalen.

Är du mellan 16-25? Nu kan du läsa Borås Tidning gratis

BT erbjuder nu alla ungdomar möjligheten att läsa nyheter gratis i sex månader. Det är ingen kostnad och efter testperioden så upphör ditt konto automatiskt.

Belmin NuhicSkicka e-post
Så här jobbar Borasdly med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.